Handige tips die je zullen helpen om door de overgang te komen

Afvallen in de overgang handige tips:

De overgang is een periode die vele klachten met zich mee kan brengen. Eén van de meest voorkomende klachten is gewichtstoename. De oorzaak van deze gewichtstoename is vaak een gevolg van de veranderende hormoonhuishouding. Tijdens de overgang gaat je lichaam minder vrouwelijk hormonen aanmaken. Hierbij kun je vooral denken aan de hormonen progesteron en oestrogeen. Door een lager niveau van progesteron in je lichaam, gaat je stofwisseling minder hard werken. Je lichaam verbrandt daardoor tot wel 20% minder calorieën. Vet dat niet wordt verbrandt, vindt zijn weg naar de buik. Dit terwijl vet voorheen eerder bij de heupen en benen ging zitten. Gewichtstoename hoeft dus niet te betekenen dat je meer calorieën tot je hebt genomen. De calorieën die je tot je neemt, worden alleen minder snel verbrand. Dit kan erg frustrerend zijn voor vrouwen in de overgang, met name als je altijd slank bent geweest. Veel vrouwen willen dan ook afvallen overgang. Helaas is het in de overgang lastiger om af te vallen, maar je kunt het een en ander doen om je stofwisseling een handje te helpen bij afvallen overgang.

Overwin je overgang review

overwin je overgang bestellen

Eet en drink bewust

Gewichtstoename tijdens de overgang is bijna onmogelijk volledig te voorkomen. Misschien is je eerste reactie om heel weinig calorieën tot je te nemen. Te weinig eten is echter niet aan te bevelen, zeker niet tijdens de overgang. Je lichaam is druk bezig met de veranderende hormoonhuishouding en kan hierbij wel wat energie gebruiken. Daarom is het zaak om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen en niet minder dan 1500 calorieën te eten. Bij afvallen overgang kun je het beste voor voedzame en gevarieerde maaltijden kiezen die veel vitaminen, vezels en mineralen bevatten. Hierbij kun je denken aan het eten van volkoren producten, noten, zaden, pitten en vooral veel groenten en fruit. Er zijn voedingsmiddelen die je beter kunt laten staan als je wilt afvallen overgang. Zo dien je te stoppen met het eten van (veel) snelle koolhydraten. Snelle koolhydraten zorgen er namelijk voor dat er meer vet wordt opgeslagen in je buik. Vermijd daarom onder andere geraffineerde suikers en wit meel. Zo voorkom je grote pieken in je bloedsuikerspiegel. Voorbeelden van producten met geraffineerde suikers, zijn frisdrank, koekjes en taarten. Vervang frisdrank zo veel mogelijk door water en minder met zoete snacks. Voorbeelden van producten met wit meel, zijn witte pasta en wit brood. Kies daarom liever voor volkoren brood.

Beweeg je slank

Tijdens de overgang verbrand je minder calorieën dan voor de overgang. Dit betekent dat je langzaam maar zeker in gewicht aankomt als je hetzelfde blijft eten in dezelfde hoeveelheden. Wil je dus afvallen overgang, dan moet je dus een tandje bijzetten. Daarom kan het erg helpen om aan voldoende lichaamsbeweging te doen. Met een simpele wandeling, verbrand je al meer calorieën dan je denkt. Ook kun je jezelf andere gezonde gewoontes aanleren. Neem bijvoorbeeld te trap in plaats van de roltrap of de lift. Stress is bovendien een grote boosdoener bij afvallen overgang. Lichaamsbeweging kan helpen om te ontspannen, wat zorgt voor een betere vetverbranding. Dat betekent dat bewegen echt kan helpen bij afvallen overgang.

 

Overwin je overgang website

Het bericht Handige tips die je zullen helpen om door de overgang te komen verscheen eerst op Reviews Expert.



Meer lezen op deze link