Hoe kan je het beste afvallen in de overgang?

Afvallen in de overgang

Als je in de overgang bent, kan het zo zijn dat je in gewicht aankomt. Veel vrouwen ervaren dit als zeer onprettig. Ook balen zij er vaak van, wanneer de oorzaak van die extra kilo’s onduidelijk is. Gewichtstoename tijdens de overgang komt lang niet altijd doordat je meer eet dan voorheen. Dit komt door het volgende. Tijdens de overgang verandert je hormoonhuishouding. Je geslachtshormonen maken minder vrouwelijke hormonen aan, waardoor de spijsvertering minder snel gaat werken. Een vertraagde spijsvertering, betekent dat je lichaam minder calorieën verbrandt. Je lichaam verbrandt minder vet, wat tot gevolg heeft dat je enkele of tientallen kilo’s aankomt. Dit kan dus ook gebeuren als je even veel eet als voordat je in de overgang kwam, wat kan voelen alsof je geen grip hebt op je lichaam en op je gezondheid. Hierdoor zien veel vrouwen tegen de overgang op. Gelukkig is er wel het een en ander dat je kan doen voor afvallen in de overgang.

Overwin je overgang review

Overwin je overgang website

Val niet te veel af in de overgang

Misschien ben je niet blij met je figuur tijdens de overgang en wil je graag veel afvallen. Toch is het doorgaans niet aan te raden om zeer veel af te vallen tijdens de overgang. De overgang is bij uitstek een periode in je leven waarin je lichaam veel voedingsstoffen, vitaminen en mineralen goed kan gebruiken. Een streng dieet, waarbij je grote groepen voedingsmiddelen weg moet laten, is dan ook niet aan te bevelen. Nu je lichaam aan het veranderen is, kan je alle gezonde voedingsstoffen goed gebruiken. Natuurlijk is het voor een gezond lichaam belangrijk om niet te veel overgewicht te hebben en weinig bewerkte producten te eten, maar vind een goede balans tussen afvallen in de overgang en gezond leven. Maak het je lichaam niet te moeilijk en kies er liever voor om je lichaam juist sterk te maken. Zo kom je waarschijnlijk prettiger door je overgang heen.

Afvallen in de overgang: weet wat je eet

Voeding is een zeer belangrijke factor als je wil afvallen in de overgang. Het is hierbij essentieel om voldoende te variëren, zodat je veel voedingsstoffen binnenkrijgt. Eén van de gezondste keuzes die je kunt maken is om meer groenten en fruit te eten. Groenten en fruit bevatten veel vitaminen, mineralen en vezels, waar je lichaam erg blij van wordt. Ook noten en peulvruchten zijn zeer gezond. Noten bevatten gezonde vetten en peulvruchten bevatten voornamelijk hoogwaardige plantaardige eiwitten en vezels. Dit zorgt voor een verzadigingsgevoel, waardoor je minder snel naar dat pak koekjes, die reep chocola of de zak met chips wilt grijpen. Daarnaast is het als je wilt afvallen in de overgang, van groot belang om veel water te drinken gedurende de hele dag. Populaire drankjes als koffie, alcohol en frisdranken kunnen ongemerkt enorme hoeveelheden suiker bevatten en kunnen tevens leiden tot verzuring van je lichaam. Probeer hier dus mee te minderen en vervang deze drankjes zo vaak mogelijk met water. Je lichaam zal je dankbaar zijn.

Slank door de overgang review

Slank door de overgang bestellen

Beweeg en blijf fit

Veel vrouwen voelen zich tijdens de overgang vaak lusteloos en ervaren vervelende klachten als hoofdpijn of hebben een onrustig gevoel. In zulke gevallen heb je als vrouw in de overgang vaak geen zin om activiteiten te doen. Je blijft liever lekker op de bank zitten. Dit zal je echter niet helpen, omdat je helaas alleen maar minder energie krijgt als je bij de pakken neer gaat zitten. Weinig frisse lucht zorgt er tevens voor dat je ’s nachts slechter slaapt, waardoor je hiermee in een neerwaartse spiraal terecht komt. En te weinig nachtrust staat afvallen in de overgang in de weg. Het is het daarom waard om van die bank af te komen en te gaan bewegen. Hierbij kun je al denken aan een simpele wandeling of aerobics oefeningen. Ook kun je voldoende beweging in je dagelijks leven implementeren, door vaker de trap te nemen of de fiets te pakken. Als je dit doet, zul je ervaren dat je meer energie krijgt om dingen te ondernemen. Hierdoor zul je je een stuk fitter en prettiger voelen. Afvallen in de overgang hoeft geen kwelling te zijn. Door te bewegen, kom je lekkerder in je vel te zitten, omdat beweging nét die extra calorieën verbrandt. Mooi meegenomen dus.

Het bericht Hoe kan je het beste afvallen in de overgang? verscheen eerst op Reviews Expert.



Meer informatie is te lezen hier