Hoe alcohol- en drugsverslaving te voorkomen

Drugsverslaving is een ernstige aandoening. Als het niet wordt verholpen, kan dit leiden tot crises zoals verlies van werk. Of woonruimte en belangrijke relaties. En alsof dit niet genoeg was, kan deze vorm van verslaving ziekte en zelfs de dood veroorzaken. Drugsverslaving is meer jarig en heeft verschillende oorzaken en bijdragende factoren.

Met de kennis die we vandaag hebben, is Simplistic anti-drug campagnes, zoals het programma “Just Say No” in de jaren 80, en zelfs meer complexe programma’s zoals “War on Drugs” niet erg effectief. De reden hiervoor is dat deze campagnes niet de oorzaken van drugsverslaving aanpakken, maar de symptomen bestrijden en niet de oorzaken van drugsverslaving.

Wanneer een drugsverslavingsprobleem

Wanneer de meeste mensen een drugsverslavingsprobleem beschouwen. Gaat hun mening automatisch naar oude films of tv-series. Een junkie die trilt op een straathoek. Haar eigen lichaam verkoopt voor haar volgende fix. Of een tragische, bleke oude man die in een goot ligt met een naald in zijn arm. Of zelfs een universiteitsmeisje dat een lijn crystal meth snuift in een studentenhuis badkamer tijdens een wild feestje. Deze beelden zijn inderdaad krachtig.

Maar drugsverslaving kruipt over het algemeen langzaam maar vastberaden. Maanden of jaren gaan voorbij, gedurende welke tijd de verslaafde persoon nog steeds in staat is om te functioneren in een baan, een plek om te wonen te behouden en relaties te onderhouden. Een probleem met een drugs- of alcoholverslaving verloopt over het algemeen langzaam in verschillende fasen. Alleen omdat iemand die je kent niet alles heeft verloren wat hij of zij bezit van drugs, hoeft dit niet te betekenen dat hij of zij geen drugsverslavingsprobleem heeft.

Sluipende drugsverslaving

Een van de meest sluipende drugsverslaving is voorgeschreven drugsverslaving. Op de voet gevolgd door alcoholverslaving. Laten we eerlijk zijn; we zijn een land van pilpoppers en alcoholdrinkers. Omdat we kinderen waren. Leerden we dat als iets pijn doet. We een pil moeten nemen om de pijn te laten verdwijnen. We zien ook dat kinderen in toenemende hoeveelheden medicijnen zoals Ritalin krijgen voorgeschreven, terwijl ouders en artsen de grens tussen actieve, gezonde kinderen en kinderen opvreten met een echte Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD).

De hele tijd worden we gebombardeerd met reclame voor pijnstillers, slaapmedicatie en vele andere remedies; voorgeschreven en vrij verkrijgbaar. Vanuit dit gezichtspunt bekeken, is voorgeschreven drugsverslaving niet moeilijk te begrijpen. We vragen de arts grondig naar het risico van afhankelijkheid van medicatie, omdat het gebruik van medicijnen voor bijna elk probleem zo algemeen wordt geaccepteerd. Het is zo gemakkelijk om het medicijn zonder meer in te nemen en voordat we het weten, hebben we mogelijk een medicijnverslaving op recept ontwikkeld.

Alcoholverslaving

Alcoholverslaving is bijna net zo gemakkelijk te ontwikkelen om dezelfde reden. We leven in een cultuur van drinken. We gaan vaak uit voor cocktails na het werk of drinken bier met vrienden tijdens een sportevenement langzaam maakt plaats voor het hebben van een, twee, drie, zelfs zes of acht bijen elke nacht. Het voelt normaal om de bar tijdens een nacht in een pub continu opnieuw te bezoeken. Het volgende dat we identificeren, is een complete verslaving aan alcoholverslaving.

Hoe hard (of misschien ook wel leuk) het kan klinken, u bent de enige persoon die alcohol- of drugsverslaving kan voorkomen. Vanwege de keuzes of beslissingen die u neemt. Hoewel verslaving is geclassificeerd als een ziekte, is het misschien wel een van de weinige ziektes die mensen kiezen om te krijgen. Elke verslaafde aan drugs of alcohol begon zijn leven als verslaafde door een keuze te maken. U bent vrij om dezelfde keuze te maken of u kunt ervoor kiezen om niet toe te staan ​​dat drugsverslaving uw ziekte is. Het is jouw keuze en of je het nu leuk vindt of niet, het is de prijs die je moet betalen om een ​​mens met een vrije wil te zijn. Een zetel in je leven. Het is aan jou.

Bronnen DoorDavid Richards